BBN3402SATU2020: MINGGU9 WACANA

[1] Keluarga

 

Saya berasa puas hati

 

Menolong ibu bapa setiap hari

 

Bermula di pagi hari

 

Sehingga malam nanti

 

 

 

Ibu bapa yang disayangi

 

Saya tetap berhati-hati

 

Menjaga budi pekerti

 

Keluarga saya yang dicintai

 

 

 

Saya sayang ibu dan bapa

 

Abang, kakak, adik dan saudara

 

Mereka semua ada bersama

 

Semasa saya memerlukan mereka.

 

 

 

[1] I am satisfied

Helping parents every

daylight

Starting in the morning

Until later

night coming

 

 

Dear parents that my love only for you

I remain be careful to you

Taking care the attitude of me

Of my beloved family

 

 

I love my parents

My siblings that turn adolescent

They are always there for me

When I need them with me

Rujukan: Normaliza Abd Rahim. (2019). Kajian Wacana dan Strategi Komunikasi Teori dan Aplikasi. Terengganu: Penerbit UMT.



Berikut adalah bukti kehadiran saya pada minggu ini.



Comments

Popular posts from this blog