BBN3402SATU2020: MINGGU11 QUOTATION(4)


1. Teks Asal: I can see in your eyes that you are a kind person.

 

Terjemahan Melayu: Saya boleh melihat menerusi pandangan mata anda bahawa anda adalah orang yang baik.

 

Bukti: Lirik Lagu 1(Keluarga) (Hlm. 19)

 

Ibu bapa yang disayangi

Saya tetap berhati-hati

Menjaga budi pekerti

 

 

2. Teks Asal: A friend is when she/he understands you no matter how difficult you try to explain the situation.

 

Terjemahan Melayu: Seorang kawan itu adalah apabila dia memahami anda tidak kira betapa sulitnya anda mencuba untuk menjelaskan sesuatu keadaan.

 

Bukti: Lirik Lagu 1(Keluarga) (Hlm. 19)

 

Abang, kakak, adik dan saudara

Mereka semua ada bersama

Semasa saya memerlukan mereka

 

 

3. Teks Asal: A good friend is when she/he is not being judgmental towards you.

 

Terjemahan Melayu: Seorang teman yang baik adalah dia tidak menilai sesuatu perkara tentang diri kamu ssesuka hatinya.

 

Bukti: Lirik Lagu 3(Saya yang Istimewa) (Hlm. 20)

 

Saya yang istimewa

Bersikap baik sesama manusia

Saya dilihat berlainan rupa

 

4. Teks Asal: No matter how ready you are to face the world, the world will always try to make you feel challenge.

 

Terjemahan Melayu: Tidak kira bagaimana anda bersedia untuk menghadapi dunia ini, dunia ini tetap akan menguji kebolehan dan kemampuan anda.

 

Bukti: Lirik Lagu 3(Saya yang Istimewa) (Hlm. 20)

 

Saya dengan dunia

Belajar berdikari setiap masa

 

 

5. Teks Asal: I am willing to share what I have with others.

 

Terjemahan Melayu: Saya sentiasa sudi untuk berkongsi apa sahaja yang saya ada bersama orang lain.

 

Bukti: Lirik Lagu 2(Diri) (Hlm. 20)

 

Saya belajar berdikari

Menolong orang setiap hari

 

 

6. Teks Asal: What I have today will not be mine if I am not honest. Be honest in everything that you do.

 

Terjemahan Melayu: Apa yang saya ada pada hari ini belum tentu menjadi milik saya sekiranya saya tidak bersikap jujur. Bersikap jujurlah dalam setiap perkara yang anda lakukan.

 

Bukti: Lirik Lagu 2(Diri) (Hlm. 20)

 

Baik hati nurani

Kuatkan jati diri

Mulia peribadi

Perasaan tenang tidak terperi

 

 

7. Teks Asal: Be kind. Be honest. Work hard and do your best.

 

Terjemahan Melayu: Jadilah yang baik hati. Jadilah yang jujur. Sentiasalah bekerja keras dan lakukan yang terbaik.

 

Bukti: Lirik Lagu 2(Diri) (Hlm. 20)

 

Saya seorang yang baik hati

Jujur dan ikhlas di dalam diri

Saya belajar berdikari

 

 

8. Teks Asal: I am full of emotions but my emotions will not give negative impacts towards others.

 

Terjemahan Melayu: Saya seorang yang banyak emosi akan tetapi emosi saya tidak akan memberi kesan negatif terhadap orang lain.

 

Bukti: Lirik Lagu 3(Saya yang Istimewa) (Hlm. 20)

 

Saya dilihat berlainan rupa

Semangat positif dikongsi bersama

 

 

9. Teks Asal: Although I am emotionally challenged but I will try my best not to make you feel burden.

 

Terjemahan Melayu: Walaupun saya menghadapi kesakitan dan kecedaraan emosi dari dalam tetapi saya tetap mencuba yang terbaik untuk tidak membuatkan anda rasa terbeban.

 

Bukti: Lirik Lagu [4(Saya Tahu) (Hlm. 20)

 

Saya cuba memahami

Diri saya sendiri

 

 

10. Teks Asal: My parents will be happy when I am a better person.

 

Terjemahan Melayu: Ibu bapa saya akan berasa gembira sekiranya saya menjadi orang yang lebih baik.

 

Bukti: Lirik Lagu 1(Keluarga) (Hlm. 19)

 

Saya berasa puas hati

Menolong ibu bapa setiap hari

Bermula di pagi hari

Sehingga malam nanti

 

 

Rujukan: Noraien Mansor & Normaliza Abd Rahim. (2017). 200 Quotes For You...For Us...Terengganu: Penerbit UMT.



Rujukan: Normaliza Abd Rahim. (2019). Kajian Wacana dan Strategi Komunikasi Teori dan Aplikasi. Terengganu: Penerbit UMT.



Berikut adalah bukti kehadiran saya:


Comments

Popular posts from this blog